|
| ... |
| Walnuts. Anti-inflammatory effects. Essential fatty acids. "... English walnuts (Juglans regia) and examined the effects of walnut extract exposure on LPS-induced activation in BV-2 microglial cells."
"Walnuts are a rich source of essential fatty acids, including the polyunsaturated fatty acids alpha-linolenic acid and linoleic acid."1
Researchers from USDA-ARS, Human Nutrition Research Center on Aging at Tufts University, Boston, Massachusetts; and Cardiovascular Nutrition Laboratory, Human Nutrition..... |
| Tailored diets. Nutrigenomics. "... customize your diet accordingly." Koushik Adhikari, Assistant Professor of Sensory Analysis, from Kansas State University, has said:
"Nutrigenomics involves tailoring diets to someone's genetic makeup ..."
"I speculate that in five to 10 years, you would go to a genetic counselor or a physician who could help you understand your genetic..... |
| Probiotics. Shanghai. "... 54 acres of land with a 20,000 square-meter production area featuring a designed total production capacity of 150 tons annually ..." China-Biotics Inc has reported additive that "... its new bulk additive production facility has commenced commercial production in late February."
More from a Release dated March 1, sourced from China-Biotics Inc:
China-Biotics, Inc. Inaugurated the Commercial Production of its New Production..... |
| ... |
| Resveratrol. "... modulated adipokines expression and improved insulin sensitivity which relative to inhibition of inflammatory-like response in adipocytes."
"Resveratrol is a potent inhibitor of inflammation and has anti-diabetic potentiality, however whether its anti-inflammatory potency contributes to the amelioration of diabetes or insulin resistance remains to be determined."1
"... effects of resveratrol on inflammation-related adipokines expression and..... |
| Vitamin D. "... addition to care for diabetes and depression." Professor Sue Penckofer PhD RN, from University Chicago Marcella Niehoff School of Nursing, has said:
"Vitamin D deficiency continues to be a problem despite the nutrient's widely reported health benefits ..."
"Chicago winters compound this issue when more people spend time away from sunlight, which is a..... |
| Red yeast rice. "... modestly decreased total and LDL cholesterol, was well-tolerated, and was an acceptable alternative in patients intolerant of other lipid-lowering medications."
"Chinese red yeast rice is a dietary supplement containing monacolins, unsaturated fatty acids, and phytosterols capable of lowering low-density lipoprotein (LDL) cholesterol."1
Researchers from University of Tennessee Medical Center, Knoxville, Tennessee; have presented an article titled: "Lipid-Lowering..... |
| ... |
| Antioxidants. Polyphenols. Olives. Hydroxytyrosol. Virgin olive oil. "... studies support the antioxidant effect of olive polyphenols."
"In vitro and animal studies show that polyphenols from olives have potent antioxidant activities; 50 % of the phenolic compounds contained in olives and virgin olive oil are hydroxytyrosol and derivatives thereof."1
Researchers from DSM Nutritional Products Ltd, Department of Human Nutrition and Health, Basel,..... |
| Pine bark extract. "... lowering the serum cholesterol level."
"Pine bark extract (PBE) mainly contains proanthocyanidin in oligomers."1
"It has many physiological effects, including antioxidant, anti-inflammatory, and so on."
Researchers from Laboratory of Nutrition Chemistry, Division of Bioresource and Bioenvironmental Sciences, Graduate School, Kyushu..... |
| Berries. Aristotelia chilensis. Euterpe oleracea. Malpighia emarginata. Ugni molinae. Fragaria chiloensis. Rubus glaucus. Rubus adenotrichus. Vaccinium floribundum. "... health benefits have been attributed to phenolic compounds and vitamin C, potentially protective against cardiovascular disease and cancer."
"Dietary intake of berry fruits has been demonstrated to positively impact human health."1
Researchers from Division of Nutritional Sciences, University of Illinois at Urbana-Champaign, Urbana, Illinois, USA; and Department of Food Science and Human Nutrition, University of Illinois at Urbana-Champaign, Urbana,..... |
| ... |
| SHAKE syndrome. Consciousness level. "... can be prevented by excluding high protein dietary supplements in a patients' diet ...' Boston University School of Medicine scientists have reported:
'... a new syndrome affecting potentially thousands of hospital inpatients.'
'Coined SHAKE (Supplement-associated Hyperammonemia After C(K)achetic Episode), the condition, which results in altered mental status and difficulty walking, can be prevented by..... |
| Coffee drinking. Heart rhythm. Arthur Klatsky MD, Senior consultant in Cardiology from Kaiser Permanente Division of Research in Oakland, California, has said:
"Coffee drinking is related to lower risk of hospitalization for rhythm problems, but the association does not prove cause and effect, or that coffee has a protective effect..... |
| Strawberries. Antioxidants. "... daily consumption of strawberries resulted in a modest but significant increase in antioxidant capacity ..."
"Strawberries are known to contain antioxidants, but the significance of ingesting antioxidant-rich fruits remains to be established."1
Researchers from Center for Human Nutrition, University of California - Los Angeles, Los Angeles, California, USA; and Department of Biostatistics, David Geffen School of..... |
| ... |
| Zinc bioavailability. "... factor known to impair zinc bioavailability is inositol hexa- (and penta-) phosphate or phytate."
"Zinc has earned recognition recently as a micronutrient of outstanding and diverse biological, clinical, and global public health importance."1
"Regulation of absorption by zinc transporters in the enterocyte, together with saturation kinetics of the absorption process into and across the enterocyte, are..... |
| Soluble fiber. 'Not all fat is bad, the researcher noted. The Mediterranean diet, which receives high marks for its health benefits, includes such foods as olive oil; salmon, tuna, sardines, and trout, which contain important omega-3 and -6 fatty acids; and plant sources of fat, such as flaxseed.' Professor Gregory Freund, from the University of Illinois College of Medicine, has said:
"Soluble fiber changes the personality of immune cells--they go from being pro-inflammatory, angry cells to anti-inflammatory, healing cells that help us recover faster from infection ...
More from a Release dated March 2,..... |
| Dietary calcium and magnesium. "... intake of calcium above that recommended daily may reduce all-cause mortality."
"The authors examined the association of dietary calcium and magnesium intake with all-cause, cardiovascular disease (CVD), and cancer mortality among 23,366 Swedish men, aged 45-79 years, who did not use dietary supplements."1
Researchers from Division of Nutritional Epidemiology, Institute of Environmental..... |
| ... |
| Vitamin D. T cells. Immune defenses. "If the T cells cannot find enough vitamin D in the blood, they won't even begin to mobilize." Professor Carsten Geisler from University of Copenhagen's Department of International Health, Immunology and Microbiology has indicated that "... when a T cell is exposed to a foreign pathogen, it extends a signaling device or 'antenna' known as a vitamin D receptor, with which it searches for vitamin D. This means that..... |
| Garlic. "... meaning that the more we had the marker for garlic consumption, the less there was of the marker for the risk of cancer." Earl Harrison, Dean's Distinguished Professor of Human Nutrition from Ohio State University, has said:
"The precise mechanism by which garlic and other compounds affect nitrosation is under extensive investigation, but is not clear at this time ..."
"What this research does suggest, however, is that garlic..... |
| Nutrigenomics approach. "Dietary products [resveratrol, green tea extract, alpha-tocopherol, vitamin C, n-3 (omega-3) polyunsaturated fatty acids, and tomato extract] selected for their evidence-based antiinflammatory properties were combined and given as supplements ..."
"Low-grade chronic inflammation in overweight subjects is thought to play an important role in disease development."1
"It was hypothesized that specific dietary components are able to reduce low-grade inflammation as well as metabolic and oxidative stress."
Researchers from TNO Quality of Life,..... |